minicursus

Een minicursus: leer in één ochtend alles wat je moet weten om je slaap te verbeteren

Slaap je regelmatig slecht? lig je 's nachts wakker om pas tegen het eind van de ochtend weer een beetje in te dutten? En heb je al van alles geprobeerd om beter te slapen? Dan is deze minicursus nét iets voor jou. Of je nu sinds kort slecht slaapt of al langere tijd, in deze cursus krijg je alle informatie die je nodig hebt om je nachtrust te verbeteren.

Je krijgt

  • slaapregistratie systeem om je eigen ritme en problemen goed in beeld te krijgen
  • informatie over slapen, feiten en fabels.
  • begeleiding aan de hand van je ingevulde slaapdagboek om grip te krijgen op jouw specifieke slaapprobleem.
  • ontspanningsoefeningen om je nachtrust te beïnvloeden
  • ervaringen en tips van anderen die, net als jij, slecht slapen en dat willen veranderen

Het resultaat is

  • Je hebt realistische verwachtingen van je slaap.
  • Je weet precies wat je overdag, 's avonds en 's nachts kunt doen om je nachtrust te verbeteren.
  • Je gaat naar huis met een persoonlijk plan om dit ook echt in praktijk te brengen.
  • Je maakt je minder druk over je nachtrust.

Een cursus om beter te leren slapen, hoe werkt dat verder?

2 weken vooraf
Eigenlijk begin je al 2 weken van tevoren. Je start 2 weken voor aanvang van de cursusdag met het bijhouden van een zogeheten slaapdagboek. Zo krijg je al een goed beeld van je slaappatroon en jouw specifieke problemen.

Programma
Op de dag zelf beginnen we met het verder in beeld brengen van je probleem. En van je 'slaapkarakter': Wat voor slaper ben je? Hoeveel heb jij eigenlijk nodig? Ben je een ochtend- of een avondmens? Dat soort dingen.

Veel informatie
Vervolgens vertellen we je heel erg veel over slaap. Over gezonde slaap en alles wat dat kan verstoren. Over wat er 's nachts in bed eigenlijk met je gebeurt als je slaapt. En als je wakker ligt. Lichamelijk processen en mentale obstakels. We vertellen je ook veel over hoe je dit proces kunt beïnvloeden. Na ongeveer anderhalf uur houden we even pauze, om daarna verder te gaan met jouw eigen specifieke situatie.

Daarna: eigen plan maken

Nu je weet wat jouw specifieke probleem is en ook veel hebtngeleerd over slaap en hoe je daar invloed op kunt hebben, maak je een eigen verbeterplan. We kijken naar hoe dit past in jouw leven en hoe je kunt zorgen dat je de voorgenomen aanpassingen ook echt kunt doorzetten in je leven. Tenslotte krijg je van ons nog een lange en een korte ontspanningsoefening waar je thuis of op je werk mee aan de slag kunt. Je gaat naar huis vol nieuwe weetjes, inspiratie en nuttige voornemens.

lotgenotencontact 
Je ontmoet andere mensen met hetzelfde probleem, waarmee je tips en ervaringen kunt uitwisselen. Het kan heel prettig zijn om te merken dat je niet de enige bent die 's nachts naar het plafond ligt te staren! En je leert van wat anderen mensen al gedaan hebben om hun slaap te verbeteren.

Vergoeding
De minicursus duurt 3 uur. De investering bedraagt € 62,50 pp. Vraag bij de praktijk naar de mogelijkheden van vergoeding door je werkgever of je zorgverzekering.

050 - 21 12 745
froukje@praktijk-debovenkamer.nl
www.praktijk-debovenkamer.nl
Vismarkt 34a
9711 KT Groningen

Meld je aan voor de Nieuwsbrief

Form by ChronoForms - ChronoEngine.com

De praktijk is Geregistreerd lid van koepelorganisatie het RBCZ, beroepsvereniging NVPA en geschilleninstantie SCAG