Betalen en afzeggen

Corona richtlijnen afspraken verplaatsen:

Hieronder staan de richtlijnen voor het afzeggen en verzetten van afspraken zoals die normaal altijd golden.  Uiteraard gaan wij momenteel in verband met de richtlijnen van het RIVM en de overheid extra soepel om met het verzetten van afspraken. Als je klachten hebt of in (zelf)quarantaine moet, dan hebben wij daar natuurlijk alle begrip voor. We verplaatsen dan onze afspraak of we plannen een (beeld) bel afspraak voor je in. 

Afzeggen en verzetten van een afspraak

tot 24 uur van tevoren: Je kunt tot 24 uur voor aanvang van de sessie je afspraak kosteloos afzeggen of verplaatsen. Een sessie afzeggen of verzetten kun je het beste telefonisch doen. Dan maken we meteen een andere afspraak. Als ik niet in staat ben de telefoon meteen te beantwoorden kun je een bericht inspreken. Ook buiten kantoortijden beluisteren we regelmatig onze voicemail.  NB: Een afspraak is pas afgezegd of verzet op het moment dat je een bevestigende reactie hebt gekregen.

24 tot 1 uur van tevoren: Bij het verzetten van een gesprek minder dan 24 uur voor aanvang van dat gesprek, worden de helft van de kosten voor deze sessie in rekening gebracht. 

niet afgezegde sessie: Bij het geheel wegblijven van een afspraak of het afzeggen binnen 1 uur voor aanvang van de sessie worden de gehele kosten van de sessie in rekening gebracht. Dit zal aldus vermeld worden op de factuur. (nb deze factuur wordt daardoor niet vergoed door uw verzekeraar) 

  

Waar betaal ik precies voor?
Als cliënt van onze praktijk betaal je natuurlijk een bepaald tarief. In de meeste gevallen gaat het om een uurtarief voor individuele begeleiding. We zijn goed geschoold en gespecialiseerd in kortdurende hulpverlening.

Wat zit erbij in?
Voorbereiding, administratie, kort mail- of telefonisch contact met jou zijn bij de uurtarieven inbegrepen. Dat wil zeggen dat we dat niet apart in rekening brengen. 

Wat zit er niet bij in?
Soms is het nodig om tussen 2 afspraken door een digitaal of telefonisch contact te hebben. Dan valt dat onder e-coaching of e-begeleiding. Als dat korte contacten zijn die we vlot kunnen afhandelen kost je dat niets extra's. Vraagt het van ons wat meer tijd, dan zetten we de werktijd op de nota. Dit factureren we per kwartier. 

Overdracht of verslag
Ook als je van ons een verslag of overdracht wilt, bijvoorbeeld voor je huisarts, contact met je bedrijfsarts of werkgever, dan vragen we dezelfde vergoeding per kwartier. We overleggen dit altijd eerst met jou.


 Betaling en declaratie verzekeraar
De kosten voor een sessie worden achteraf in rekening gebracht. Aan het eind van iedere kalendermaand sturen we je mail een factuur over de voorgaande maand. Deze factuur kun je indien gewenst vervolgens zelf bij je verzekeraar declareren.

Als je coach of therapeut afzegt

Bij ziekte of anderszins onvermijdbare afwezigheid van onze kant zal de geannuleerde sessie vanzelfsprekend niet in rekening worden gebracht.

050 - 21 12 745
froukje@praktijk-debovenkamer.nl
www.praktijk-debovenkamer.nl
Vismarkt 34a
9711 KT Groningen

Meld je aan voor de Nieuwsbrief

Form by ChronoForms - ChronoEngine.com

De praktijk is Geregistreerd lid van koepelorganisatie het RBCZ, beroepsvereniging NVPA en geschilleninstantie SCAG